Вопросы/ответы MEDoc

1. Як сформувати податкову накладу для передачі контрагенту?

- Податкову накладну можна сформувати безпосередньо в «M.E.Doc» або імпортувати до програми із звітної системи. Імпорт відбувається у стандартизованому та затвердженому форматі .xml. Робота з ПНта РК відбувається в розділі «Первинні документи» - «Реєстр первинних документів».

2. Які є маршрути для передачі ПН контрагенту?

- В програмі «M.E.Doc» реалізовано два основних напрямки налаштування документообігу:

  1. Послідовна реєстрація в ЄРПН  та відправка зареєстрованих ПН контрагенту.
  2. Попереднє узгодження з контрагентом ПН – реєстрація  в ЄРПН – відправка зареєстрованих ПН контрагенту.

Для налаштування параметрів оберіть «Первинні документи - Налаштування обміну документів»

3. Що слід зробити, якщо контрагент надіслав вам ПН на узгодження?

- Уважно перевірте ПН. За відсутності помилок  погодьте надісланий документ через вкладку «Наступні дії» – «Погодити». Якщо документ буде містити помилки, ви можете такий документ відхилити, вказавши причину відхилення («Наступні дії» - «Відхилити»).

4. Як зареєструвати податкову накладну після узгодження з контрагентом?

-  Якщо документ ВІДХИЛЕНО, виправте його та відправте на узгодження Контрагенту знову або виправлений документ передайте на реєстрацію в ЄРПН.

- Якщо документ ПРИЙНЯТО, зареєструйте в ЄРПН та відправте  Контрагенту: «Наступні дії» -  «Відправити в ДПС». Після отримання квитанції відправте зареєстровану ПН контрагенту: «Наступні дії» – «Відправити контрагенту».

5. Чи можна додати всіх контрагентів до програми «M.E.Doc» зі звітної системи?

- Додати контрагентів до «M.E.Doc» можливо як в ручному режимі, так і шляхом  імпорту даних зі звітної системи. Для цього вам потрібно зробити експорт довідника контрагентів у форматі .dbf та імпортувати ці дані до «M.E.Doc». Опис структури формату .dbf знаходиться в кореневій папці «M.E.Doc» у розділі:  «Help – Manuals – Інструкція по імпорту Контрагентів (DBF)»

6. Як перевірити можливість обміну ПН з вашими контрагентами?

- Для цього потрібно зайти в довідник контрагентів («Головне меню» – «Довідники» – «Контрагенти») та здійснити оновлення по документообігу та по контрагенту (правий клік мишки по контрагенту – «Оновити дані по документообігу» та «Оновити дані по контрагенту»). Ви можете здійснити оновлення як по вибраному контрагенту, так і по всіх.

7. Контрагент повідомляє, що зареєстровано на вас податкову накладну, яким чином можна отримати її в програму «M.E.Doc»?

- Для цього слід відправити запит щодо отримання відомостей з ЄРПН. Не важливо з якої програми ваш контрагент зареєстрував ПН, ви маєте змогу їх отримати як за списком так і всі податкові на конкретну дату реєстрації. Запит знаходиться в розділі «Інформаційна довідка» - «Податкова інспекція» - «Створити довідку».

8. Які дії, якщо при відправці ПН програма повідомляє, що контрагент «не пройшов перевірку документообігу»?

- Таке повідомлення може виникати у випадках, коли ваш контрагент не використовує модуль «ЕДО» чи використовує ліцензійну програму, але користується сертифікатами інших центрів. Такому контрагенту достатньо зареєструватися на безкоштовному веб сервісі або придбати модуль «ЕДО». Перевірку слід здійснити за п. 6 даної інструкції.

9. Після перевірки довідника контрагентів система показує відсутність сертифікату та/або ліцензії. Яким чином здійснити обмін ПН з такими контрагентами?

- Для таких контрагентів відкрито безкоштовний доступ до веб-сервісу, після реєстрації на якому контрагент зможе обмінюватися з вами ПН шляхом імпорту/експорту. Для вас, користувачів модуля «ЕДО», ніяких додаткових налаштувань програми не потрібно.

10. Чи можлива групова перевірка та відправка ПН контрагенту чи реєстрація в ЄРПН?

- Групу податкових накладних можна як перевірити на наявність помилок, так і відправити на реєстрацію чи на узгодження (в залежності від обраного маршруту). Для цього в Реєстрі первинних документів потрібно виділити ПН одним із способом:

а) не відпускаючи ліву кнопку мишки виділяємо групу ПН

б) одночасно натиснувши Ctrl+А – будуть виділені всі ПН, що відображені в Реєстрі

в) клавішею «Вверх» або «Вниз» + Shift – виділяємо потрібну кількість ПН

г) «Правка» – «Відмітити все»

Далі «Правка» – «Перевірити документ» або натиснути «F4» на клавіатурі – буде здійсненна перевірка групи ПН.

Для відправки ПН потрібно зайти в «Файл» – «Відправити» та надіслати на реєстрацію або на узгодження (в залежності від обраного маршруту) або натиснути праву кнопку миші та з випадаючого меню вибрати «Відправити».

11. Як відбувається процедура реєстрації розрахунку коригування (РК)?

- РК, складений постачальником (продавцем) товарів/послуг  до податкової накладної, яка видана їх отримувачу (покупцю) – платнику податку, підлягає реєстрації в Реєстрі:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь їх постачальника (продавця).

12. Ми оплатили модуль «ЕДО». Які подальші дії?

- Як правило, на наступний день після оплати система автоматично генерує код ліцензії. Для завантаження нової ліцензії потрібно зайти в «Головне меню» – «Адміністрування» – «Керування кодом доступу» та натиснути «Завантажити» та «Ок». Після успішного завантаження ліцензії у вікні «Модулі» додатково з’явиться «Обмін документами з контрагентами».